Nocom utökar samarbetet med Hummingbird

Nocom utökar samarbetet med Hummingbird Nocom har tecknat ett avtal med programvaruleverantören Hummingbird om utökat samarbete. Nocom kommer att distribuera företagets programvaror via återförsäljare i Finland, samt även erbjuda supporttjänster och utbildning kring produkterna. Sedan tidigare företräder Nocom Hummingbird på den svenska och norska marknaden. Hummingbirds produktserie Exceed har i mer än tio år dominerat marknaden för åtkomst till Unixvärddatorer. Exceed ger företag möjlighet att använda information och affärssystem som annars kräver speciella terminaler för åtkomst. Man kan ansluta till befintliga system och leverera verksamhetskritisk information till användarnas persondatorer. - Vi har arbetat med Hummingbirds programvaror ända sedan 1995 och ser fram emot att stärka vårt erbjudande på den finska marknaden, säger Peter Lämber, ansvarig för affärsutveckling programvaror, Nocom. - Vi strävar efter att ha samma erbjudande i alla de nordiska länderna - både vad gäller programvaror och tjänster. Avtalet med Hummingbird är ytterligare ett viktigt steg i den riktningen. För mer information kontakta: Peter Lämber ansvarig för affärsutveckling programvaror, Nocom mobil: 0708 - 65 53 10 e-post: peter.lamber@nocom.se Nocom AB (publ) är ett IT-företag som säljer programvaror och drift med kvalificerad support och utbildning, för att underlätta och effektivisera verksamheten för företag i Norden. Erbjudandet omfattar fem affärsområden - integration, säkerhet, analys, utvecklingsverktyg och infrastruktur. Nocom har cirka 75 anställda och finns representerat i Sverige, Norge och Finland. Företaget grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B) sedan 1999. Läs mer på www.nocom.se Hummingbird Ltd. is a leading global provider of enterprise software solutions. Their enterprise content management (ECM) solutions enable organizations to manage the lifecycle of enterprise content from creation to disposition. Hummingbird Enterprise solutions enable organizations to address critical business needs, such as information management, business continuity, compliance and risk mitigation. Founded in 1984, Hummingbird employs approximately 1450 people and serves more than 33,000 customers, including 90% of Fortune 100. Hummingbird solutions are sold directly from 40 offices worldwide and through our Alliance Network of partners and resellers. For more information, visit www.hummingbird.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/25/20040325BIT20080/wkr0006.pdf