Nocom utökar samarbetet med Torget

Nocom utökar samarbetet med Torget O-listenoterade Nocom AB (publ) har tecknat avtal med Svenska Torget AB, avseende Content Management-system för Torget. Affären är en fortsättning på tidigare samarbete mellan företagen och omfattar såväl systemutveckling och systemarkitektur som mentorskap inom Content Management (innehållshantering). Nocom har tidigare hjälpt till med den tekniska utvecklingen av Torget och levererat både produkter och tjänster. "Content Management är ett av de områden Nocom valt att satsa på. Genom kompetensen vi byggt upp under åren, kan vi ge kunderna den långsiktighet och stabilitet som krävs", säger Stefan Skarin, vd på Nocom. "Det nya avtalet med Svenska Torget är ännu en viktig affär, som stärker vår position inom avancerade Content Management-lösningar." Inom Nocom arbetar några av landets främsta konsulter inom Content Management, med lång erfarenhet av större portalprojekt. "Det nya avtalet är ett naturligt steg i vårt fortsatta samarbete med Nocom", säger Klas Nygren, tf teknikchef på Svenska Torget AB. För mer information kontakta: Stefan Skarin, vd, Nocom mobil: 0708-65 10 05 e-post: stefan.skarin@nocom.se Nocom AB (publ) hjälper sina kunder att navigera lönsamt genom teknikskiften och maximera affärsnytta av att ha informationen tillgänglig på användarnas villkor. Verksamheten drivs i tre affärsområden: Nocom Communications, Tradevision och Nocom Travelutions. Nocoms verksamhet bedrivs från huvudkontoret i Uppsala med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Helsingfors, Köpenhamn, Riga, Warszawa, Frankfurt och London. Nocom är sedan 1999 noterat på Stockholmsbörsens O- lista (NOCM B). Torget lanserades 1996 och blev snabbt en av Sveriges mest besökta webbplatser. Våren 1999 lanserades Torget 2.0 med tydligt fokus på handel via webben. Det redaktionella innehållet, bonusprogrammet TorgetBonus och olika teman stödjer konsumenter som vill handla via nätet. Torget är idag Sveriges ledande shoppingportal med cirka 500 butiker samlade i en tjänst. I maj 2001 hade Torget 660 000 unika besökare enligt Jupiter MMXI. Posten AB äger motsvarande 60 procent i Torget. Resterande 40 procent äger EmergingTechnologies ET AB, tillsammans med ägarna i dåvarande Oppido, sedan Torget förvärvade Oppido vid årsskiftet 2000/2001. www.torget.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/25/20010625BIT00630/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/25/20010625BIT00630/bit0002.pdf