Nocom utökar sitt baltiska erbjudande inom IT-säkerhet

Nocom utökar sitt baltiska erbjudande inom IT-säkerhet Nocom har tecknat avtal med ytterligare leverantörer, avseende distribution av programvaror i Estland, Lettland och Litauen. Det är IT-säkerhetsföretagen SonicWALL, SurfControl och Utimaco som valt Nocom som distributör för sina produkter även i Baltikum. Nocom inledde sin baltiska satsning i slutet av september, och kan nu erbjuda de lokala återförsäljarna ett komplett sortiment av produkter och tjänster inom IT-säkerhet. - Den snabba expansionen av sortimentet har gått helt enligt plan. Inom loppet av några veckor har flera av våra leverantörer gett oss förtroendet att distribuera deras produkter även i de baltiska länderna, säger Peter Lämber, ansvarig för Nocoms verksamhet i Baltikum. - Vi inledde vår satsning med Symantecs produkter. Nu har vi en attraktiv produktportfölj inom IT-säkerhet och tillsammans med baltiska partner och återförsäljare räknar vi med att snabbt komma igång med försäljningen. Vi räknar också med att komplettera sortimentet ytterligare inom kort. För mer information kontakta: Peter Lämber ansvarig för verksamheten i Baltikum, Nocom mobil: 0708 - 65 53 10 e-post: peter.lamber@nocom.se Nocom AB (publ) är ett IT-företag som säljer programvaror med kvalificerad support och utbildning, för att underlätta och effektivisera verksamheten för företag i Norden. Erbjudandet omfattar fem teknikområden - integration, säkerhet, analys, utvecklingsverktyg och infrastruktur. Nocom Drift tillhandahåller såväl drift och hosting som avancerade tjänster för affärskritiska IT-lösningar. Nocom har cirka 95 anställda och finns representerat i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B) sedan 1999. Läs mer på www.nocom.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/22/20041022BIT21610/wkr0002.pdf