Nocom utsedd till Macromedias supportpartner på den nordiska marknaden

Nocom utsedd till Macromedias supportpartner på den nordiska marknaden Nocom och Macromedia har tecknat ett avtal om utökat samarbete. Nocom kommer att tillhandahålla kvalificerad support för Macromedias serverprodukter och verka som Macromedias supportorganisation på den nordiska marknaden. Nocom blir därmed Macromedias första partner i Europa som kan erbjuda ett komplett supportprogram. Sedan början av 2002 ingår Macromedias serverprodukter i Nocoms erbjudande. Nocom Support kommer nu att erbjuda supportavtal till partners och kunder i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Avtalen kan anpassas till olika företags behov av exempelvis produktsupport under projektutveckling och kvalificerad, snabb service av affärskritiska servrar. - Nocom har varit framgångsrika på servermarknaden, och har gett prov på stor teknisk kompetens i arbetet med våra svenska kunder, säger Fiona Coughlan, ansvarig för Macromedia i norra Europa. - Vi är därför övertygade om att Nocom kommer att ge högklassig service till alla våra partners och kunder på den nordiska marknaden. Nocom grundades redan 1985 och ända sedan starten har service och support varit en viktig del av erbjudandet. - Vi har lång erfarenhet och hög kompetens i företaget. Vi vet också hur viktig närheten till kunder och partners är, säger Christer Nilson, chef för Nocom Support. - Vi kan nu erbjuda Macromedias nordiska kunder kvalificerad, lokal support med många värdefulla kringtjänster. Genom vårt nära samarbete med Macromedias internationella supportorganisation får kunder och partners dessutom tillgång till aktuell teknisk produktinformation och erfarenheter från användare i hela världen. För mer information kontakta: Peter Lämber, försäljningschef Norden mobil: 0708 - 65 53 10 e-post: peter.lamber@nocom.se Christer Nilson, Nocom Support mobil: 0708 - 65 10 31 e-post: christer.nilson@nocom.se Nocom AB (publ) är ett IT-företag som säljer programvaror och drift med kvalificerad support och utbildning, för att underlätta och effektivisera verksamheten för företag i Norden. Erbjudandet omfattar fem teknikområden - integration, säkerhet, analys, utvecklingsverktyg och infrastruktur. Nocom har 80 anställda och finns representerat i Sverige, Norge och Finland. Företaget grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B) sedan 1999. Läs mer på www.nocom.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/27/20030827BIT00590/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/27/20030827BIT00590/wkr0002.pdf