Nocom utvecklar WAP lösning till Networks Telecom mässan

Nocom utvecklar WAP lösning till Networks Telecom mässan Networks Telecom i Älvsjö den 14-16 september kommer att vara den första mässan där besökare kan testa och uppleva den sk WAP-tekniken i en vanlig mobiltelefon. Nocom har på uppdrag av mässarrangören Miller Freeman utvecklat en interaktiv mässkatalog för WAP-telefoner till årets upplaga av nordens största fackmässa för data och telekom. Med denna tjänst kommer det att vara möjligt för alla mässbesökare att testa den nya WAP-tekniken i verkligheten. Tjänsten är resultatet av ett samarbete mellan Nocom, Nokia och Europolitan. "Vi kommer att som första mässarrangör i världen kunna visa upp en interaktiv mässkatalog för den mobila användaren baserad på den nya WAP-tekniken" säger Johan Husberger, projektledare för Networks Telecom mässan. "Tillsammans med våra partners kan vi erbjuda alla besökare att testa en levande WAP- applikation samtidigt som de kan manövrera sig runt på mässan" avslutar Johan Husberger. "Det är viktigt för oss att så många som möjligt själva kan uppleva och testa WAP-teknikens enkla men kraftfulla lösning" säger Anders Jonson VD på Nocom. "Denna mässa kommer att bli startskottet för WAP-lösningar på företagen" avslutar Anders Jonson. För mer information kontakta: Anders Jonson, VD Nocom, 0708-65 53 01 Stefan Edholm, Marknadschef Nocom 0708-65 10 57 Johan Husberger, Event Manager, Miller Freeman, 0704-933163 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/08/11/19990811BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/08/11/19990811BIT00120/bit0002.pdf