Nocoms dotterbolag tecknar avtal med Macromedia

Nocoms dotterbolag tecknar avtal med Macromedia Nocom Partner Network AB, dotterbolag till O-listenoterade Nocom AB (publ), har tecknat ett distributionsavtal med det amerikanska programvaruföretaget Macromedia. Avtalet avser försäljning och marknadsföring via partners och återförsäljare på den svenska marknaden. Macromedia är en internationellt ledande leverantör av serverprodukter och webbutvecklingslösningar. Nocom Partner Network kommer primärt att distribuera Macromedias serverprodukter, som ColdFusion, JRun och Sitespring, till partners och återförsäljare. - Macromedia har väletablerade och innovativa produkter, som passar väl in i vår produktportfölj, säger Peter Lämber, vd, Nocom Partner Network AB, som är inriktat på distribution av ledande programvaror, främst inom säkerhet, utvecklingsverktyg, dokumenthantering och webbanalys. - Macromedias produkter är ett utmärkt komplement till bland annat webbanalysverktygen från WebTrends, som Nocom Partner Network arbetar med. Våra partners kan nu leverera helhetslösningar, där kunderna kan bygga avancerade webbapplikationer med Macromedias produkter, för att sedan analysera aktiviteten på webbplatsen med produkter från WebTrends. - Vi är entusiastiska över att få arbeta med Nocom Partner Network, en partner som kompletterar vår affärsstrategi för serverprodukter. Nocom Partner Network har högt anseende som värdeadderande systemdistributör och vi är övertygade om samarbetet kommer att vara fördelaktig för Macromedia, partners och deras kunder, säger Martin Sekula, Business Manager Scandinavia, Macromedia. För mer information kontakta: Peter Lämber, vd, Nocom Partner Network AB mobil: 0708 - 65 53 10 e-post: lamber@nocom.se Martin Sekula, Business Manager Scandinavia, Macromedia mobil: +44 77 99 53 20 04 e-post: msekula@macromedia.com Nocom Partner Network AB ingår i Nocomkoncernen och är en värdeadderande distributör av webbrelaterad programvara på den nordiska marknaden, med tjänster som support, expertstöd och utbildning. Nocom Partner Networks lösningar finns inom områdena säkerhet, analys, portallösningar och dokumenthantering. www.nocom-pn.se Nocom AB (publ) är ett IT-företag med huvudkontor i Uppsala. Nocoms kunder är främst nordiska företag inom industri, telekom, handel, bank och finans. Nocomkoncernen har cirka 150 anställda och finns representerad i Sverige, Norge och Finland. Nocom grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B). www.nocom.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/22/20020222BIT00300/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/22/20020222BIT00300/bit0001.pdf