Nocoms vd Anders Jonson utsedd till årets IT-person

Nocoms vd Anders Jonson utsedd till årets IT-person Anders Jonson, vd och grundare av Nocom AB (publ), har tilldelats utmärkelsen Årets IT-person av branschtidskriften it.branschen. Utmärkelsen delades ut i samband med mässan Computer World Expo i Stockholm. Motiveringen lyder: "Anders Jonson har under 1999 först och främst genomfört en lyckad börsintroduktion av sitt företag Nocom. Kursutvecklingen har varit imponerande, mycket tack vare Anders Jonsons strategiska beslut att satsa på marknaden för mobilt internet och en fingertoppskänsla för hur information ska presenteras i olika media. Anders Jonsons omvandling av Nocom har skett på ett imponerande effektivt sätt." För mer information, kontakta: Anders Jonson, vd Nocom, mobil: 0708-65 53 01 e-post: anders.jonson@nocom.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/16/20000316BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/16/20000316BIT00250/bit0002.pdf