Northern får prestigefull utmärkelse

NORTHERN har, i skarp internationell konkurrens, tilldelats utmärkelsen ”Offering of the year” av sin samarbetspartner EMC Corporation. Detta är en global utmärkelse som tilldelas produkter och lösningar med särskilda kvaliteter för EMC’s kunder och dess partners. En årlig utmärkelse som tilldelas produkter och lösningar med särskilda kvaliteter för EMC’s kunder och dess partners.

EMC är en av flera strategiska samarbetspartners som NORTHERN slutit avtal med för gemensam marknadsföring, försäljning och utvecklingssamarbete. Under 2008 ingick EMC och NORTHERN ett nära försäljningssamarbete där EMC’s globala säljstyrka och kanalnät erbjöds NORTHERNs mjukvara för datahantering.

- Samarbetet med EMC har varit mycket framgångsrikt, både på försäljnings- och tekniksidan. Vi har tillsammans vunnit ett antal större affärer under året som gått, och har implementerat och driftsatt flera spännande och krävande kundinstallationer i USA, Europa och Asien - säger Thomas Vernersson, vd på NORTHERN.
- EMC är en av världens starkaste leverantörer av datalagringshårdvara och som är mycket framgångsrika trots svagare konjunktur. Ett pris som detta ger oss en adderad styrka och trovärdighet i konkurrens om nya kunder.

- NORTHERN är något så unikt som ett svenskt, världsledande mjukvaruföretag inom storage management, ett område som växer mycket kraftigt. NORTHERN’s mjukvarulösning hjälper några av världens största företag och organisationer att parera den skenande mängden information som lagras i datorer. Utmärkelser som denna är ett smickrande bevis på att en av även världens största plattformsleverantör delar vår uppfattning om Northerns starka och unika erbjudande - säger Stefan Skarin, vd i Intoi AB.

För mer information och detaljer kring utmärkelsen, vänligen se NORTHERN’s hemsida på www.northern.net.

För ytterligare information kontakta:

Thomas Vernersson vd Northern Parklife AB
mobil: 0707 42 79 39

Stefan Skarin vd och koncernchef INTOI AB (publ)
mobil: 0708-65 10 05