RSA Security och Nocom lanserar ny tjänst i Norden: Flexibel och säker lösning för identifiering av användare RSA Security utser Nocom e-channel center till Managed Service Provider, MSP*), och tillsammans lanserar man en nyckelfärdig autentiseringstjänst, RSA Mobile Managed Service. Tjänsten som skyddar åtkomsten till webbaserade resurser bygger på RSA Securitys tvåfaktorsautentisering**) via SMS. Den mobila lösningen innebär smidig lösenordshantering med bibehållen hög säkerhet och stor flexibilitet för användaren. Engångslösenord tillhandahålls i ett SMS till mobiltelefonen och användaren behöver därmed inte hålla reda på olika lösenord, koddosa eller trassla med "skraplottslösningar". - Att kunna erbjuda avancerade säkerhetslösningar som en oberoende tjänst öppnar många nya användningsområden. Vi erbjuder sedan tidigare kompletta säkerhetslösningar som implementeras hos kunderna. Det här samarbetet breddar vårt totalerbjudande på ett sätt som innebär goda affärsmöjligheter genom försäljning till såväl etablerade som nya kunder, säger David Åberg, partneransvarig, RSA Security. - Nocom e-channel centers säkra driftmiljöer samt deras erfarenhet och kompetens från mobil kommunikation gör dem till en mycket intressant partner. RSA Mobile Managed Service ger företag möjlighet att säkert identifiera användare genom tvåfaktorsautentisering utan att behöva investera i den infrastruktur som annars krävs. Därmed blir det möjligt att, tillfälligt eller permanent, erbjuda lättillgängliga och värdefulla tjänster över Internet, eller intranät, dygnet runt utan att sekretessen äventyras. - Vårt utvecklingssamarbete ger kunder och partners en ny oberoende mobil säkerhetstjänst som kommer att få sitt genombrott under det närmaste året, säger Joachim Orrblad, vd, Nocom e-channel center. - Den nya tjänsten är enkel, flexibel och kostnadseffektiv vilket ger ökade möjligheter för företag och organisationer att utnyttja Internet bättre. RSA Mobile Managed Service är paketerad som 3, 6, 12, 24 och 36 månaders tjänst och kommer att tillhandahållas via auktoriserade partners. Nocom utnämns samtidigt till distributör för RSA Mobile som enskild produkt. * MSP (Managed Service Provider) är RSA Securitys benämning på av dem auktoriserad leverantör som byggt upp värdeadderande tjänster baserade på deras produkter. ** Tvåfaktorsautentisering: Säker identifieringen av en användare genom två olika komponenter - dels en PIN-kod eller ett lösenord, dels en engångskod som tillhandahålls exempelvis via en koddosa eller SMS. Välkommen till vår pressträff med demonstration av tjänsten på Networks Telecom mässan (Infosecurity) tisdagen den 23 september klockan 10.00 i RSA Securitys monter, C05:41. Mer information om RSA Mobile: www.rsasecurity.com/products/mobile och på www.nocom.se/rsa. För mer information kontakta: Peter Lämber, försäljningschef Norden, Nocom mobil: 0708 - 65 53 10 e-post: peter.lamber@nocom.se Joachim Orrblad, vd, Nocom e-channel center mobil: 0708 - 66 10 11 e-post: joachim.orrblad@nocom.se David Åberg, partneransvarig, , RSA Security mobil: 070 - 941 4801 e-post: daberg@rsasecurity.com Nocom AB (publ) är ett IT-företag som säljer programvaror och drift med kvalificerad support och utbildning, för att underlätta och effektivisera verksamheten för företag i Norden. Erbjudandet omfattar fem affärsområden - integration, säkerhet, analys, utvecklingsverktyg och infrastruktur. Nocom har 80 anställda och finns representerat i Sverige, Norge och Finland. Företaget grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B) sedan 1999. Läs mer på www.nocom.se Om RSA Security: Med fler än 12000 kunder runt om i världen är RSA Security en ledande leverantör av flexibla och användarvänliga lösningar för säker identifiering och autentisering av användare samt hantering av åtkomst- och användarrättigheter. RSA Securitys produktportfölj som idag innehåller utvecklarverktyg och lösningar för allt från autentisering, hantering av användarrättigheter i webbmiljöer och hantering av digitala certifikat till kryptering, hjälper kunderna att säkert utveckla och bredda sina verksamheter med hjälp av digital teknologi. RSA Securitys starka marknadsposition och goda anseende bygger på en lång och framgångsrik historia, ledande teknologi och bolagets nära relationer med mer än 1000 teknologipartners runt om i världen. För mer information om RSA Security, vänligen besök www.rsasecurity.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/04/20030904BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/04/20030904BIT00300/wkr0002.pdf