Stefan Skarin ny vd på Nocom.net

Stefan Skarin ny vd på Nocom.net Stefan Skarin har utsetts till ny vd i Nocom.net, dotterbolag till O- listenoterade Nocom AB (publ). Stefan Skarin har tolv års erfarenhet i IT- branschen, i olika befattningar inom ekonomi, försäljning och företagsledning. Han har en bred internationell erfarenhet, bland annat genom etablering av Oracle i flera länder, och har även haft Nordenansvar i flera företag. Närmast kommer Stefan Skarin från Adobes nordiska organisation. "Utvecklingen av Internet från informativ kommunikation till affärsstrategisk e-commerce ställer helt nya krav på företagets drift och säkerhet i interna nät och Internetlösningar", säger Stefan Skarin, och fortsätter: "Dessutom gör utvecklingen av nya programkoncept som ASP (Application Service Provider) samt mobilt Internet att företagen måste ställa ännu högre krav vid val av partner för att driva och säkerställa kommersiella Internetsatsningar. Nocom.net har en kompetens och miljö som är unik och väl positionerad för att vara en strategisk partner, tillsammans med Nocom Integration och Nocom Software. Jag ser fram emot att utveckla och förbereda Nocom.net för den expansion vi står inför." Nocoms koncernchef Anders Jonson: "Nocom.net är idag ledande på hosting av mobilt Internet för företag. Vi ser denna verksamhet som strategiskt mycket viktig, och har gjort flera betydande investeringar, såväl i teknik som tjänsteutveckling, under hösten. Investeringstakten kommer att vara fortsatt hög under år 2000 för att Nocom.net skall behålla sin ledande position inom e-handelsområdet." "För att expandera verksamheten är rätt kapacitet på managementnivå en av nyckelfaktorerna för att lyckas. Vi är mycket glada att Stefan Skarin, med sin breda kompetens och engagemang, nu går in som vd i Nocom.net", avslutar Anders Jonson. Frågor som rör pressmeddelandet besvaras av: Anders Jonson, vd Nocom, 0708 - 65 53 01 e-post: anders.jonson@nocom.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/22/19991222BIT00630/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/22/19991222BIT00630/bit0002.pdf